Commissielid

Florian Lambert

Financiën, Verkeer, vervoer en waterstaat, mobiliteit, cultuur
Florian Lambert

Over Florian Lambert

Groei mee in onze sterke economie

Als geboren en getogen (groot-)Eindhovenaar was ik altijd geïnteresseerd in de wereld om me heen. Daarom studeerde ik niet alleen technische natuurkunde, maar ook politicologie. Ik houd me op mijn werk met plezier bezig met technische problemen, maar wil me daarnaast inzetten voor wat er speelt in onze stad. Kan ik iets voor jou betekenen? Neem dan contact met me op: samen komen we verder.

Van huis uit kreeg ik mee: interesseer je voor de wereld om je heen, maak wat van de kansen die je krijgt en zorg dat je er ook voor anderen bent. Daarom wil ik werken aan een stad waar tegenslag nooit betekent dat je niet meer volwaardig mee kunt doen. Een stad waar je samen jezelf kunt zijn: waar je jezelf kunt ontwikkelen, maar ook oog houdt voor anderen. Met de PvdA wil ik ervoor zorgen dat Eindhoven voor iedereen werkt en dat iedereen in onze stad kansen krijgt aangereikt.
Hier ga ik voor:
  • Ik maak me sterk rond de grote veranderingen die nodig zijn in onze stad. Hoe blijven we bereikbaar en leefbaar nu onze stad groeit? Ik wil me inzetten voor betere fietsvoorzieningen en beter openbaar vervoer. Zodat onze kwaliteit van leven in de stad beter wordt, onze bereikbaarheid verbetert en onze straten veiliger worden.
  • En hoe maken we iets goeds van de noodzaak om anders met energie om te gaan? Ik ga aan de slag met de verdere ontwikkeling van Brainport, de economische motor van de regio. Onze stad die technologie en design ademt, moet een koploper kunnen zijn in de energietransitie! Ik wil dat mensen zich een leven lang kunnen ontwikkelen, en dat we aanbod en vraag voor werk op elkaar aansluiten met banen voor ieder opleidingsniveau.