Leergang So You Wanna Be a Politician – regio 040

22 maart 2021

Ben jij geïnteresseerd in lokale politiek en woon je in de regio Eindhoven? Doe dan mee aan onze leerzame maar vooral ook gezellige leergang: So You Wanna Be a Politician – regio 040.

Politieke ervaring is niet vereist, sterker nog, je hoeft geen lid te zijn van onze partij. We willen je gewoon graag op een ontspannen manier een uitgebreid kijkje geven in de keuken van de politiek. Paul Depla, burgemeester Breda, Khadija Arib, voorzitter Tweede Kamer, Yasin Torunoglu, wethouder Eindhoven en de gemeenteraad van Eindhoven leiden je rond in de politieke arena. Je merkt dan vanzelf wel of het echt iets is voor jou is.

Programma:
10 april: PvdA-beginselen en de sociaal-democratische waarden, burgemeester in Corona tijd

In gesprek met Paul Depla. Burgemeester van Breda en oud wethouder Nijmegen, geboren en opgegroeid in Eindhoven.
Interviewer: Hafid Bouteibi – Fractievoorzitter PvdA Eindhoven.
10.00 – 13.00.  Inloop 9.45
Locatie: t Honk PvdA, (zie routebeschrijving), met afsluitende borrel, of digitaal.

28 april: Gast van de Raad
Inleiding van Frank Depla en Mieke Verhees – oud fractievoorzitters PvdA Eindhoven.
Inkijkje in het werk van de gemeenteraad. Samen online naar een deel van de raadsvergadering bekijken (en becommentariëren)
18.00 – 21.30. Inloop 17.45.
Locatie: t Honk PvdA, (zie routebeschrijving), met broodjes en afsluitende borrel, of digitaal.

Mei/ juni: Vrouwen in de politiek
Voorbeelden van lokale heldinnen en inbelsessie Khadija Arib – PvdATweede Kamerlid en voorzitter Tweede Kamer.
10.00 – 13.00
Locatie: t Honk PvdA, (zie routebeschrijving), met aansluitendlunch, of digitaal.

3 juli: Fietsen met wethouder Yasin Torunoglu
Langs voorbeelden waar de lokale politiek het verschil maakte.
10.00 – 13.00. 09.30-10.00 verzamelen in t Honk met koffie en koek.
Na afloop lunch

Geen kosten, wel richtlijnen RIVM
De leergang is kostenloos. We houden ons aan de richtlijnen van het RIVM. Zoals het er nu naar uitziet, zullen de bijeenkomsten online plaatsvinden. Er zijn slechts 20 plaatsen beschikbaar zijn, dus meld je snel aan bij:
Erik van der Werff: [email protected]
Bij grote belangstelling herhalen we de leergang.

Locatie het Honk
Het PvdA Honk in Eindhoven is bereikbaar via aanhet parkeerterrein dat ligt aan de Rosa Manusstraat. Achterzijde Boschdijk, zie ook filmpje bij routebeschrijving. https://eindhoven.pvda.nl/route/