23 mei 2014

Het nieuwe college afgelopen dinsdag geïnstalleerd

Onder grote publieke belangstelling, zijn de zeven nieuwe Eindhovense wethouders afgelopen dinsdag tijdens de Raadsvergadering beëdigd door Burgemeester van Gijzel. Zo gaat het om de voor ons 2 bekenden PvdA’ers Yasin Torunoglu en Staf Depla. Verder zijn Mary-Ann Schreurs en Marco van Dorst, beiden van D’66 en Bianca van Kaathoven en Jannie Visscher, beiden SP en tot slot Lenie Scholten van GroenLinks onderdeel geworden van het nieuwe college. Dit college gaat uitvoering geven aan het tevens dinsdag in de Raad goedgekeurde coalitieakkoord ‘Expeditie Eindhoven; Iedereen mee’. De PvdA Eindhoven is trots op het behaalde resultaat en bedankt zowel de informateur als de formateurs voor de totstandkoming van dit coalitieakkoord.

Portefeuilleverdeling
De portefeuilleverdeling wordt in de volgende ziet er voorlopig als volgt uit:

• Yasin Torunoglu: wethouder wonen, wijken en burgerparticipatie

• Staf Depla: wethouder werk, economie en beroepsonderwijs

• Mary-Ann Schreurs: wethouder innovatie en design, duurzaamheid en cultuur

• Marco van Dorst: wethouder ruimtelijke ordening en financiën

• Bianca van Kaathoven: wethouder actieve stad, diversiteit en vergunningen

• Jannie Visscher: wethouder jeugd, onderwijs en verkeer & vervoer

• Lenie Scholten: wethouder zorg en WIJeindhoven

COALITIEAKKOORD IN BEELD

Sjoerd Slaaf vervangt Yasin Torunoglu in de fractie
Vanwege de installatie van Yasin Torunoglu als wethouder ontstond een open plek in de fractie. Deze plek wordt nu door ons nieuwe Raadslid Sjoerd Slaaf ingenomen.

Felicitaties
Wij feliciteren de nieuwe Wethouders Yasin Torunoglu en Staf Depla en het nieuwe Raadslid Sjoerd Slaaf met hun beëdiging.