7 juli 2016

Officieel leerbedrijf!

Door: Lara Rongen

We zijn een officieel leerbedrijf!
28 juni kregen we de bevestiging, we zijn een officieel leerbedrijf SBB (Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs Bedrijfsleven)!  Inmiddels staat ook onze vacaturetekst voor een stagiair ‘marketing en communicatie’ online.

Maatschappelijk
Begin juni hadden Mary en Lara een gesprek met Peter van Heeswijk van de SBB. Peter was erg enthousiast over de PvdA als leerbedrijf. Sommige studenten willen zich meer maatschappelijk oriënteren en een politieke partij voldoet aan die behoefte. Na het goede nieuws van de officiële erkenning als leerbedrijf, hebben we een vacature voor een stagiair ‘marketing en communicatie’ op de website van de SBB gezet.

Verkiezingen
De bedoeling is dat de stagiaire Lara (communicatie-medewerker) gaat ondersteunen. Denk aan social media, organiseren van bijeenkomsten, pers(berichten), de nieuwsbrief, etc.. Ook mag hij/ zij mee gaan denken over effectievere en doelgerichtere communicatie. Bovendien vragen we of hij/ zij ons gaat helpen met de communicatie rondom de verkiezingen. De stage duurt vijf maanden.

Onderzoek
Al eerder voerden stagiaires communicatie van de Fontys voor ons onderzoeken op het gebied van social media en doelgroepen. Dat waren goede onderzoeken met dito adviezen. Via Fontys gaan we weer een opdracht uitzetten: hoe kunnen we beter en doelgerichter communiceren met jongeren?  De wat meer creatieve studenten bij St. Lucas vragen we om een paar goede, ludieke acties te bedenken voor tijdens de verkiezingen.
En nu maar hopen dat er studenten reageren. 🙂  Mocht je nog iemand kennen, schroom niet om hem/ haar te tippen!