29 mei 2013

Reggae Sundance naar Eersel

18 januari 2007
altDe PvdA heeft alle begrip voor het besluit van de festivalorganisatie om het Reggae Sundance festival te verplaatsen naar het E3-strand in Eersel. Tegelijkertijd is de fractie ‘goed ziek’ van het feit dat er weer een succesvol festival uit Eindhoven verdwijnt. De afgelopen 10 jaar werd het Reggae Sundance festival georganiseerd op het terrein van de Eerste Eindhovense Ponymanege in de Genneper Parken. Ten gevolge van de structuurvisie voor het gebied, kon het festival er niet meer terecht. Dankzij inspanningen van de PvdA-fractie kon het festival de afgelopen twee jaar toch op de Genneper Parken doorgang vinden. Aan die uitzonderingspositie is nu een einde gekomen.
De PvdA betreurt het dat er voor het festival geen andere plek in Eindhoven gevonden kon worden. Hiermee verliest onze stad het zoveelste festival wat in onze stad groot werd en wederom een publiekstrekker van formaat. Voor de PvdA is het vertrek van Reggae Sundance reden om het evenementenbeleid van Eindhoven nog eens goed onder de loep te nemen. De wijze waarop Eindhoven er iedere keer niet in slaagt om succesvolle publiekstrekkers voor de stad te behouden moet tot nadenken stemmen. Een stad met grote Brainport-ambities moet beter kunnen.

Paul van Liempd