29 mei 2013

Participatieteam (P-team) in oprichting

21 mei 2008

altAls fractielid van de PvdA was ik vanmiddag, woensdag, 21 mei 2008, te 13.00 uur , aanwezig bij de introductie van het Participatie-team (P-team) aan de Hemelrijken 106 , in de buurt Hemelrijken te Eindhoven. De organisatie was in handen van Palet en OVAA, alsmede de gemeente Eindhoven, met name het diversiteitsbeleid. Ook wethouder Hans Martin Don was om die reden aanwezig. Het P-team : Vanuit je eigen kracht en samen met anderen actief deelnemen op sociaal, economisch en/of maatschappelijke terreinen. Een P-team dat bestaat uit actieve allochtone en autochtone vrouwen, die binnen hun gemeente fungeren als drager van de activiteiten op het gebied van vrouwenemancipatie en een groot netwerk bezitten. Een goed initiatief om kracht te zetten op burgerpartipatie een speerpunt van de PvdA Eindhoven en het College van Burgemeester en Wethouders, waarvan twee PvdA wethouders deel van uitmaken. Het P-team, een onafhankelijke organisatie die gevraagd en ongevraagd advies geeft aan de gemeente. Ik heb ze gewezen op de valkkuilen. Je hebt in Eindhoven, 7 stadsdelen, 19 wijken en in die wijken 109 buurten. Daarin zijn veel organisaties aktief, die je allemaal moet respecteren. Ik heb het P-team in oprichting mijn expertise aangeboden, hetgeen als positief werd ervaren..Het P-team zal officieel in het Stadhuis van Eindhoven als winning-team worden geinstalleerd.

Jacques van der Meer
PvdA fractielid gemeenteraad Eindhoven