29 mei 2013

Falconcrest opende afgelopen weekeinde feestelijk haar deuren

20 augustus 2008
altValkerijpark Falconcrest opende afgelopen weekeinde feestelijk haar deuren: naar schatting zeker duizend mensen konden met eigen ogen zien dat deze kleinschalige attractie een aanwinst is voor Eindhoven en omgeving. En dat is nog maar een begin. Want de tientallen verschillende roofvogels die er nu te zien zijn, (en de vliegdemonstraties daarmee) vormen weliswaar de kern van het Valkerijpark maar straks moet ook de cultuurgeschiedenis van de Valkerij zichtbaar gemaakt worden zodat iedereen met dit oude typisch Oost Brabantse cultuurgoed kennis kan maken. Aan de familie Lenders zal het niet liggen, zij hebben de afgelopen negen maanden bewezen waar ze toe in staat zijn. Van een totaal verwaarloosd terrein met twee krotten van panden hebben ze nu al iets onverwacht moois gemaakt. Zeker ook tot genoegen van de omwonenden op Bokt, want voor hen was de verwaarlozing van dit voormalig gemeentelijk eigendom al jarenlang een doorn in het oog. De Partij van de Arbeid is blij met de ontwikkeling die op Bokt 18 heeft plaatsgevonden en ook een beetje trots. Door een initiatiefvoorstel wat wij in de gemeenteraad indienden kon de familie op deze locatie aan de slag. Eindelijk. Want er ging een lange periode aan vooraf met een droevige geschiedenis van toezeggingen, beloftes die steeds weer (soms op het laatste moment) niet werden waargemaakt. Dat is nu allemaal voorbij, en zelfs de bureaucratische hindernissen die ook op deze prachtige locatie nog roet in het eten dreigden te gooien lijken nu definitief opgelost. Maar het allerbelangrijkste is wel dat de familie Lenders nu weer vertrouwen gekregen heeft in de overheid en de politiek. Dat was voor de PvdA ook de voornaamste reden om zich jarenlang het lot van de familie Lenders aan te trekken.
Onrecht goed maken. Zoals het sociaal-democraten betaamt.