29 mei 2013

Coalitie wil Gratis Openbaar Vervoer met Carnaval

13 november 2007
altDe drie coalitiefracties in de Eindhovense gemeenteraad zullen tijdens de raadsvergadering van 4 december het college vragen om de mogelijkheid van gratis busvervoer tijdens het Carnaval in 2008 in Eindhoven in kaart te brengen. In een actuele motie geven PvdA, CDA en SP gezamenlijk aan dat zij willen dat het busvervoer tijdens Carnaval in Eindhoven voor iedereen gratis is. De drie fracties willen met het gratis maken van de bus tijdens carnaval bereiken dat minder mensen voor de auto zullen kiezen om de stad in te gaan. Daarnaast willen de fracties het voor meer mensen aantrekkelijk maken om in Eindhoven carnaval te gaan vieren. Met hun actie sluiten de drie fracties aan bij initiatieven die ook in de andere Brabanstse steden genomen worden. Volgens de fracties is het gezamenlijk initiatief van de Brabanste steden een goed moment om exta aandacht te geven aan de promotie van het nachtnet tussen de Brabantse steden, dat in december van start zal gaan. PvdA, CDA en SP gaan ervan uit dat de middelen die gereserveerd zijn voor de bestaande proef met het gratis openbaar vervoer in Eindhoven voldoende zijn om ook het gratis openbaar vervoer tijdens Carnaval te financieren. Onlangs kondigde wethouder Van Merriënboer aan deze proef uit te breiden met een aantal streeklijnen. Daarnaast maakte hij bekend dat tijdens de koopavonden en koopzondagen van ‘December Sfeermaand’ in de Eindhovense binnenstad, het busvervoer voor iedereen gratis zal zijn.