Door Frank Depla op 7 juli 2015

De ruit, A67 en Smart Mobility

Die Ruit deden we toch niet meer? Die onnodige weg door het prachtig stukje Noord Eindhoven?
Inderdaad ook bij het provinciale akkoord in Den Bosch – met de PvdA!- is deze onnodige weg definitief gesneuveld.

Maar daar zijn de bereikbaarheidsproblemen voor onze regio niet mee opgelost. O.a. de verbreding van de A67 is een belangrijke wens van deze regio. Maar doordat deze volgens de ‘Haagse rekensystematiek’ niet op de filelijstjes voorkwam was de minister tot voor vorige week niet bereid hierin te investeren. Nu gaat het toch gebeuren, ze heeft besloten alsnog het bedrag dat voor de Ruit was gereserveerd toch voor de verbreding van de A67 in te zetten.
Daar zijn we erg blij mee.

In november heeft de tweede kamer – mede op initiatief van de PvdA- verzocht de overige middelen voor de Ruit te investeren in andere maatregelen om de bereikbaarheid van deze regio te vergroten. Het gereserveerde bedrag dreigde te verdwijnen in de ‘algemene middelen’, of te wel bij u thuis zou dit heten : terug in de huishoudpot, en dus niet naar deze regio. Door druk uit deze regio en de tweede kamer fractie van de PvdA is ze hierop terug gekomen
De Minster is erg voorstander van Smart Mobility, slimme oplossingen voor betere doorstroming, slimmer gebruik van de auto etc. i.p.v. nieuw asfalt. Zij heeft de regio uitgedaagd om te komen met een ‘smart mobility corridor”. Iets wat past bij deze innovatieve regio, ook op het gebied van Smart Mobility. (Automotiv Campus Helmond)
Afsluitend, de PvdA lokaal is erg blij dat met goeie samenwerking met milieugroepen, de PvdA Statenfractie , de PvdA Tweede Kamerfractie , regionale samenwerking en een lokale SP wethouder die haar nek heeft uitgestoken het beeld binnen een jaar volledig is gekanteld: , van de idiote plannen van de aanleg van de onnodige Ruit, naar investeren in verbreding van de A67 en het oplossen van andere knelpunten waarbij Smart Mobility maatregelen prominent zullen worden ingezet.

Frank Depla

Ik ben Frank Depla (1963). Geboren getogen in Stratum. Nu al weer enige tijd woonachtig in Gestel en geruime tijd actief geweest voor de PvdA Eindhoven als raadslid. Nu probeer ik waar kan mensen te ondersteunen vanuit mijn rol als coordinator van het Ombudsteam. Wat mij motiveert is onrechtvaardige situaties aanpakken.  Bijvoorbeeld bewoners die vastlopen

Meer over Frank Depla