Door op 20 februari 2014

Vrijwilligers PvdA helpen en feliciteren vrijwilligers in Eckart

Vrijwilligers PvdA helpen vrijwilligers van sociëteit Andromeda Eckart.

Vrijwilligers zijn het menselijk kapitaal dus daar is de sociëteit Andromeda in Eckart zuinig op. Ze zien elkaar niet dagelijks. Vandaar dat zij één keer per maand op woendagmiddag een gezellig Engelse Tea Party organiseren. Onder het genot van een hapje en drankje en vergezeld van ‘live’ muziek wordt een gezellig middag georganiseerd waar ontmoeting centraal staat. Zo ook woensdag 19 februari. De organisatie bestaat uit vrijwilligers. Deze keer ondersteunt door een aantal PvdA’ers die actief mee hebben geholpen om van deze middag voor de deelnemers een onvergetelijke middag te maken. Naast oberen en cateren stond vooral het persoonlijke contact centraal. Jong en oud hebben elkaar gisteren gevonden. Wij bedanken de sociëteit voor haar hartelijke ontvangst.

Vrijwilligerswerk onontbeerlijk
De PvdA Eindhoven vindt vrijwilligerswerk onontbeerlijk voor de (lokale) samenhang in onze maatschappij. Waardevolle organisaties zoals de Eindhovense sportverenigingen, muziekverenigingen, buurtorganisaties en culturele verenigingen, maar ook grote organisaties als bijvoorbeeld een voedselbank, Amnesty, Scouting, Greenpeace en het Leger des Heils hebben zonder vrijwilligers geen bestaansrecht.

Felicitaties voor de wijk Eckart
Gisterenavond hebben de vrijwlligers van de PvdA deur aan deur rozen uitgedeeld om de buurt te feliciteren met de velen vrijwilligers die de wijk rijk is. Daar is menige andere Eindhovense wijk jaloers op.

We moeten de Eindhovense samenleving en de voorzieningen zo organiseren dat de keuze voor vrijwilligerswerk volop mogelijk blijft en nog meer mensen die keuze zullen maken. Vrijwilligers maken de stad!