De PvdA op pad…

De PvdA Eindhoven wil meer contact met haar leden. Dat kan door in gesprek met ze te gaan, maar ook door leuke activiteiten te organiseren. In het kader hiervan hebben een aantal leden van de PvdA Eindhoven dinsdag 25 november een bezoek gebracht aan de Internationale School Eindhoven (ISE).

20141125_171352
We werden hartelijk ontvangen door Meine Stoker, voorzitter van het College van Bestuur en directeur David Gatley. Zij vertelden over het ontstaan en de groei van de ISE. Een school, die is gegroeid van alleen voor de kinderen van buitenlandse arbeiders van Philips tot een grote school nu voor de kinderen van alle expats die in Eindhoven en omgeving komen werken. En dat zijn er heel wat. De regio heeft een Brainport functie en wij maken werkgelegenheid door juist het aantrekkelijk te maken voor grote internationale bedrijven om zich te vestiging in onze omgeving. Goed internationaal onderwijs is daarbij van belang. Daardoor wordt het voor werknemers vanuit het buitenland aantrekkelijk om zich hier te gaan vestigen.

De PvdA heeft hierin uiteraard de afgelopen jaren een belangrijke rol gespeeld.
Tot slot volgde een wandeling door het monumentale pand waarin de school gevestigd is. Een excursie die zeker de moeite waard is geweest. Een ontdekking van een stukje Eindhoven waar je niet zomaar komt.