Sociale media blijven groeien.
„ Social media beginnen echt door te breken”, vertelt Alphenaar. „Dat merk ik goed aan het groeiend aantal aanvragen die ik van allerlei organisaties krijg. Zij willen weten wat er speelt en hoe zij social media kunnen inzetten.”
Flink wat organisties in de regio zijn al actief op social media. De Eindhovense wethouders Mary Fiers en Joost Helms twitteren, muziekpodia de Effenaar en LAKEI ook, en het Máxima Medisch Centrum is actief op Hyves.
Alphenaar: „ Als ik een loodgieter zoek, vraag ik via sociale media of iemand een goede kent en binnen een paar minuten krijg ik allerlei tips. Bedrijven willen natuurlijk weten hoe ze daarop in kunnen spelen en doordat steeds meer mensen sociale media gebruikenworden ze daar ook toe gedwongen. Ik merk het zelf ook: als ik op Twitter over slechte service klaag, word ik vaak sneller geholpen. Bedrijven zien in dat door social media consumenten mondiger worden op internet. De tijd dat een bedrijf de ene klant een gunstiger voorstel kan doen dan de ander, zonder dat het bekend wordt, gaat door het internet en vooral social media langzaam voorbij.”
@MarkvanBergen en @PaulVereijken