Parkeren bij Airport splijt raad
Die discussie had gisteravond al kunnen plaatsvinden omdat de vaststelling van het nieuwe bestemmingsplan Eindhoven Airport op de agenda stond. En in dat bestemmingsplan is, met hartstochtelijke instemming van wethouder Fiers, een verbod opgenomen voor tijdelijke, commercële parkeerterreinen. Fiers vindt dat er met het gereed komen van een nieuwe parkeergarage (voor de zomer) met 1400 plekken genoeg parkeermogelijkheden zijn.
Maar D66 kwam met een motie waarin het college werd opgeroepen juist op dit punt het bestemmingsplan te ‘repareren’. Omdat de partij (net als GroenLinks, VVD en LPF) vindt dat met de tijdelijke parkeerterreinen van de nood een deugd gemaakt wordt: er zijn geen ontsierend grote lege terreinen, de parkeeroverlast in Meerhoven vermindert en creatief ondernemerschap wordt beloond.
Maar toen D66 uiteindelijk, na nadrukkelijk advies van Fiers, bereid bleek om met een ‘ongerepareerd’ bestemmingsplan in te stemmen, mits er voor de zomer alsnog ‘een brede mobiliteitsdiscussie’ komt, konden de politieke verschillen de la in. Tijdelijk in ieder geval.
Corrie de Leeuw