Door Frank Depla op 4 november 2014

De week van Frank Depla

Het was de week van grote belangrijke beslissingen voor de toekomst afgewisseld met het veldwerk om te zien en te horen van bewoners hoe het in de stad gaat en hoe het beter kan.
In beide gevallen pak ik mijn rol als raadslid!

Dinsdagavond
De bereikbaarheid van onze regio, de zogenaamde Ruit werd besproken. Een oude oplossing, in een nieuwe tijd en nieuwe economie: een nieuwe weg door ongerepte natuur. Niet de goeie ‘ weg’ .

Verder op deze site de bijdrage van mij als woordvoerder. Veel dorpen en steden keren zich tegen deze oplossing om Brainport bereikbaar te houden. Het wordt spannend of de alternatieve ‘ weg’ straks in Denhaag de provinciale plannen kan blokkeren. Want -ondanks dat voorstanders vd ruit ons doen geloven- willen we wel degelijk dat de 800 miljoen wordt geïnvesteerd in de bereikbaarheid van deze regio. Maar wel in innovatieve oplossingen, opwaarderen bestaande knelpunten en verbreden van A58 en A67. Wordt vervolgd, maar straks in Den-Bosch en Den-Haag!

’s Ochtends op pad met het PGE, Platform gehandicapte. Paul Barts leidt ons rond op de pas opgeleverde ” Muzenlaan”. Paul is een gedreven vrijwilliger welke zich al jaren hard maakt voor de bereikbaarheid van onze stad, juist ook in de openbare ruimte voor minder valide bewoners te voet, te fiets of per rolstoel. De uitgangspunten zijn goed, maar de uitvoering kan beter! Bijgesloten de link naar mijn facebook met wat foto’s. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=724774097604205&set=a.212707508810869.51393.100002148651420&type=1&theater

Verder begrepen we dat de gemeente al een aantal jaren bezig opstapplaatsen te creëren voor minder validen in de binnenstad, maar het lukt niet! We hebben dit direct aan de orde gesteld met vragen aan de wethouder. Een antwoord volgt nog. Zo praktisch kan politiek zijn.

Woensdag
Aan het werk en ’s avonds mijn favoriete hobby, waterpolo. En aansluitend praat ik met Ben en Wil over het aanstaande carnaval, 11/11, komen jullie ook?

Donderdag
In mijn eigen werk is het weer gelukt een werkzoekende met een arbeidshandicap aan het werk te krijgen, het kan, maar makkelijk is het zeker niet. De participatiewet zou daarbij mij in praktijk verder kunnen ondersteunen, natuurlijk met positieve prikkels en met een beetje gepaste druk bij werkgevers (quotum) als werkzoekende.

’s Avonds een inspirerende bijeenkomst bij Eindhoven365, met Peter Kentie, de marketeer die onze stad promoot. Het vernieuwende: we zijn een stad met doelstellingen, in 2020 behoren tot de top 10 van designsteden.

Weekeinde
Op pad, naar sportclubs om te horen hoe het daar gaat. Brabantia en Rust Roest.Voetbal en korfbal. Samen met mijn PvdA collega Edith van Dijk. Gedreven vrijwilligers, waarbij prachtig werd samengevat dat de sportclub het dorpsplein is van vroeger, waar iedereen elkaar ontmoet, samen speelt en aan beweging wordt gedaan en waar sportieve uitdagingen worden aangegaan.

Maar ook de maatschappelijke problemen kom je bij een vereniging tegen. Goed willende vrijwilligers die de problemen van de straat maar ook die van thuis op hun bord krijgen, of liever gezegd in hun elftal. We moeten deze vrijwilligers ondersteunen, opdat juist iedereen blijft meedoen in deze stad, niet alleen door werk maar ook door sport!

’s Avonds mijn eerste wedstrijd (na een langdurige blessure) in ons prachtige pieter van de Hoogenband stadion, aan de ambiance ligt het niet , maar we gaan roemloos ten onder….

Frank Depla

Ik ben Frank Depla (1963). Geboren getogen in Stratum. Nu al weer enige tijd woonachtig in Gestel en geruime tijd actief geweest voor de PvdA Eindhoven als raadslid. Nu probeer ik waar kan mensen te ondersteunen vanuit mijn rol als coordinator van het Ombudsteam. Wat mij motiveert is onrechtvaardige situaties aanpakken.  Bijvoorbeeld bewoners die vastlopen

Meer over Frank Depla