Tour de design Eindhoven: ontdek de creatieve stad

5 oktober 2024

In het kader van de Dutch Design Week organiseren GroenLinks Eindhoven, PvdA Eindhoven en het cultuurnetwerk GroenLinks-PvdA op zaterdag 26 oktober de Tour de Design: een inspirerende dag waarin kunst en cultuur in Eindhoven centraal staan.

Van innovatieve projecten tot culturele hotspots: Eindhoven bruist van de creativiteit. We denken samen na hoe we kunst en cultuur een nóg prominentere plek kunnen geven in onze stad. Ook krijg je de kans om van gedachten te wisselen met andere GroenLinks’ers en PvdA’ers over de rol van cultuur in Eindhoven.

Ochtendprogramma: in gesprek over kunst en cultuur in Eindhoven (enkel voor leden GroenLinks/PvdA)

Tijd:11.00 uur (inloop vanaf 10.30 uur) – 13.15 uur

Locatie: Stadhuis Eindhoven (Stadhuisplein 1, 5611 EM Eindhoven)

We beginnen met een inspirerende sessie in het stadhuis. GroenLinks Wethouder Saskia Lammers (portefeuilles welzijn, werk, armoede, cultuur & design) neemt jullie mee in haar visie op cultuur en design in Eindhoven: wat hebben we de afgelopen jaren bereikt en welke grote opgaven liggen ons te wachten? Ook maken we kennis met het cultuurnetwerk van GroenLinks-PvdA: dé werkgroep die zich inzet om kunst en cultuur hoog op de politieke agenda te houden.

Met de Eindhovense woordvoerders cultuur & design Sep Wittenbols (GroenLinks) en Rosa van den Nieuwenhof (PvdA) denken we na over kunst en cultuur in Eindhoven: welke kansen biedt kunst voor de toekomst van Eindhoven? Hoe kunnen we in de politiek bijdragen aan een stad waar creativiteit centraal staat? Sep en Rosa nemen jullie ideeën mee naar de politieke arena!

Na de ochtendsessie zorgen wij voor de lunch.

Middagprogramma: Tour langs culturele hotspots

Tijd: 13.15 uur – 17.00 uur

In de middag dompelen we ons onder in de cultuur van de stad met een tour langs de belangrijkste kunst- en designlocaties. We bezoeken verschillende plekken en projecten die onderdeel zijn van de Dutch Design Week zoals Kiki & Joost en Sectie-C.

Na de tour sluiten we de dag af met een gezellige borrelbij Sectie-C.

Let op: Voor toegang tot verschillende locaties van de DDWheb je een E-ticket nodig. Deze is de hele Design Week geldig! Wij kunnen 50 kaarten aanbieden voor 14,50 EUR! De reguliere prijs is 27 euro. Maximum aantal kaarten: 2 per persoon. Wil je dit? Geef bij je inschrijving aan of we voor je moeten bestellen. Dit voordeel geldt tot 18 oktober. Wees er snel bij! Op = op.

Vervoer

Vanaf het stadhuis fietsen we naar de verschillende locaties van de Tour de Design. Voor minder-valide bezoekers zijn er auto’s beschikbaar. Dit kan je aangeven bij het inschrijfformulier.

Meld je aan!

Zien we jou ook tijdens de Tour de Design? Meld je hier aan!

Heb je vragen over het evenement? Of kunnen we iets voor je doen om dit evenement toegankelijker voor je te maken? Laat het ons even weten via [email protected].