Door Ward Overeem op 23 februari 2016

Wijkacties PvdA in diverse wijken zoals: Mensfort en Blixembosch

Inmiddels zijn er in Eindhoven 44 actieve buurtpreventieteams. Daarvan liepen gisteren 31 teams tegelijkertijd in de Eindhovens wijken rond. Gisterenavond dankte Burgemeester Rob van Gijzel via een videoboodschap (zie videoboodschap hieronder), een steeds grotere groep vrijwilligers die zich inzetten voor de veiligheid en leefbaarheid in de Eindhovense wijken. Het helpt echt. Cijfers tonen dat ook aan. De buurtpreventieteams houden namelijk op vrijwillige basis toezicht. Zij geven onregelmatigheden door aan politie of gemeente. Uiteraard gebeurt dat in goede samenwerking.

Zo liepen vanuit de fractie Sjoerd Slaaf en Ward Overeem mee met een buurtpreventieteam in Mensfort evenals Gerben Welling en Ab Oosting liep mee in Blixembosch. Die extra oren en ogen maken de wijken ook echt veiliger! En er zijn altijd meer mensen nodig. Iedereen kan meedoen. Bijvoorbeeld door elkaar te waarschuwen bij onveilige situaties en een oogje in het zeil te houden. Veiligheid maak je samBuurtpreventieteam Blixemboschen! De PvdA hielp graag een handje mee bij het buurtpreventieteam in Mensfort en Blixembosch.

Wij hebben veel respect voor de tijd en energie die wijkbewoners steken in de leefbaarheid van hun eigen wijk. Complimenten. Ook hebben we tijdens deze avond weer suggesties ter verbetering gehoord en zullen wij deze meenemen naar de raad en waar nodig actie uitzetten.

Wij danken de buurtpreventieteams voor hun gastvrije ontvangst en hun tomeloze inzet.

Hartelijke groet,

Ward Overeem
Sjoers Slaaf
Ab Oosting