Door Yasin Torunoglu op 20 maart 2015

Samen scoren

PSV mocht afgelopen week de ‘Meer dan voetbal’ award ontvangen voor een geweldig initiatief in drie van onze wijken. Jongeren in Tongelre, Mensfort en de Bennekel tekenen een contract met PSV voor hun eigen toekomst en ontwikkeling. Daar werken ze hard voor en worden daarbij geholpen door scholen, sportverenigingen, een welzijnsorganisatie, een woningcoöperatie, de gemeente en uiteraard PSV zelf. Het effect op deze jongeren is zo verbluffend goed dat het nu dus ook landelijk bekroond werd met een prijs.
Ook zijn deze week de prestatieafspraken vastgesteld voor 2015. Hierin leggen de gemeente en de woningcorporaties vast wat ze dit jaar van elkaar mogen verwachten. Dit jaar werd voor het eerst de vertegenwoordiging van de huurders stevig betrokken bij het traject. Een belangrijk punt voor hen en ook voor mij is de betaalbaarheid van wonen. De coöperaties hebben besloten om de huurverhoging in 2015 zo klein mogelijk te maken. Één corporatie houdt zelfs de nullijn vast: geen verhoging. Dat is uniek in Nederland en wat mij betreft wederom een teken dat samenwerking loont.

Aan het einde van de werkweek stond ik aan de bar met het team van ambtenaren dat me ondersteunt in mijn dagelijkse werk. Het leek een beetje op de derde helft na een voetbalwedstrijd. Terugkijken op een goede week, dat kan alleen als de verdediging goed geregeld was en de voorzetten op maat. Het is goed om dat te blijven beseffen: scoren doe je samen.

Yasin Torunoglu

Yasin Torunoglu (Eindhoven, 1982) studeerde – na MAVO, MBO en HBO – Internationale Bedrijfscommunicatie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Na zijn studie ging hij als managementtrainee aan de slag bij energiebedrijf Essent. Van 2006 tot eind maart 2013 was hij gemeenteraadslid voor de PvdA in Eindhoven. Sinds maart 2013 is hij wethouder Wonen, Wijken, Ruimte,

Meer over Yasin Torunoglu