Door op 8 mei 2017

Raadslid worden?

De voorbereidingen voor de gemeenteraadsverkiezing in 2018 zijn begonnen. Het is een lang proces met vele stappen. Eén van de activiteiten is dat we op zoek gaan naar goede mensen die de PvdA willen én kunnen vertegenwoordigen. Heb jij wel eens gedacht om dat te doen? Lijkt het je een uitdaging te helpen onze idealen en wensen waar te maken?  Wil je graag meebeslissen over wat er in je eigen omgeving gebeurt? Dan is het raadslidmaatschap misschien iets voor jou. Om te ontdekken of zo’n functie bij je past bieden we je aan om in Brabant de Jan Schaper leergang te volgen.

De leergang bestaat uit 2 fases.

In de eerste fase maak je kennis met het raadswerk, hoor je wat er voor nodig is om dat goed te doen en ontdek je of dat werk iets voor je is.

Als je enthousiast raakt kun je naar fase 2. Je leert dan meer over de beginselen en geschiedenis van de PvdA en de werking van politiek. Meerdere thema’s komen aan bod en bovendien krijg je communicatietraining. Je leert presenteren en omgaan met sociale media. Er is aandacht voor regionale thema’s en je kunt je netwerk vormen en uitbreiden.

Data en locatie

Fase 1

• Zaterdagochtend 10 juni 2017 10.00 uur
  • Zaterdagochtend 24 juni 2017 (combinatie met de Brabantdag)
  • Zaterdagochtend 8 juli 2017 10.00 uur

Fase 2:

• data nog niet bekend, volgen later. Deze fase wordt landelijk georganiseerd

De locatie plannen we centraal in Brabant. Afhankelijk van het aantal deelnemers kan het zijn dat we gaan werken met meerdere locaties.

Eigen bijdrage: Voor fase 1 is dat € 25,00 en voor fase 2 € 50,00

Meer informatie: Neem contact op met het afdelingsbestuur ([email protected]) of met Gerben Welling, lid van het gewestbestuur van PvdA Brabant: [email protected].

Op de landelijke website vind je ook informatie over de benodigde competenties en vaardigheden: https://www.pvda.nl/partij/opleidingen/jan-schaper-leergang/

Aanmelden: Meld je aan vóór 1 juni 2017 deze link:  https://nl.surveymonkey.com/r/Schaper

Waar ben je naar op zoek?