Op bezoek bij de Eindhovense jubilarissen!

Door Frank Depla op 29 juli 2020
Een jubilaris, Rietje van Konijnenberg 50 jaar lid!

Wat een bijzondere jubilaris, Rietje van Konijnenberg. Al 50 jaar lid van onze partij.

Ellen Schoumacher, ons raadslid en bestuurslid Frank Depla gingen op bezoek bij Rietje om haar de rozen aan te bieden en natuurlijk om de gouden jubileum speld te overhandigen. We werden hartelijk ontvangen in het prachtige vooroorlogse huis van Rietje.

Het was een erge gezellige ontmoeting waarbij natuurlijk zaken uit het verleden werden opgehaald. Zoals de oprichting van de PvdA in Son en Breugel door haar eerste partner. Met veel trots vertelt ze ook hoe actief de PvdA indertijd was bij de strijd voor een fatsoenlijk zebrapad. ‘Legt de gemeente dit zebrapad niet aan? Dan doet de PvdA dat zelf!’  Met wat witte verf werd het zebrapad provisorisch aangelegd. Waarbij de partner van Rietje een van de deelnemers aan de actie in bescherming nam omdat deze zijn baan dreigde te verliezen vanwege deze actie. Via de politieke weg is er uiteindelijk een zebrapad gekomen. Dergelijk activisme van de PvdA-leden zorgde dat onze partij maar liefst 3 zetels won bij de volgende verkiezingen.
Met zichtbare trots ontvangt Rietje de gouden speld voor haar 50 jarig lidmaatschaps-jubileum. Waarbij ze liet ontvallen dat ze de zilveren speld nog niet had ontvangen….. Alleszins reden om dit jubileum ook te vieren, wordt vervolgd!

Nog een jubilaris, Gerard Huibers 25 jaar lid!

Daarnaast hadden we ook een 25 jarige jubilaris, Gerard Huibers. Ditmaal bezocht Frank samen met Wil van Haalen, raadslid, deze jubilaris. Onderweg kwamen we er gelukkig op tijd achter nou net die jubileumspeld vergeten te zijn. Even heen en weer gefietst en zo kreeg Gerard ook zijn zilveren speld met natuurlijk de feestelijke rode rozen overhandigd. Samen met zijn partner Francien hebben we gezellig aan de koffie met koek gezeten. We spraken over de vele ontwikkelingen in Eindhoven. Ze zijn blij met de vergroening in de stad en zelf ook actief betrokken bij de vergroening van de straat waar ze wonen. Dit alles op gepaste afstand in verband met Covid-19, waar we in relatie tot de ontwikkeling van de App en privacy (AVG) ook meningen uitwisselden.

Gerard is dus al 25 jaar met overtuiging PvdA-lid. Ook is hij actief voor de PvdA hier in Eindhoven, of het nu is door deel te nemen aan een maatschappelijke verkenning of door deel te nemen aan een campagne-actie zoals canvassen. Recentelijk is hij ook nog betrokken geweest bij de nieuwe vorm van inwoners bezoeken via de wijkestafettes. Gerard is erbij wanneer hij kan, en zeer betrokken bij vele PvdA activiteiten. Ook de volgende 25 jaar .-)

Frank Depla

Ik ben Frank Depla (1963). Geboren getogen in Stratum. Nu al weer enige tijd woonachtig in Gestel en geruime tijd actief geweest voor de PvdA Eindhoven als raadslid. Nu probeer ik waar kan mensen te ondersteunen vanuit mijn rol als coordinator van het Ombudsteam. Wat mij motiveert is onrechtvaardige situaties aanpakken.  Bijvoorbeeld bewoners die vastlopen

Meer over Frank Depla