Door op 28 maart 2014

Nieuwe fractie gisteren officeel beëdigd.

Burgemeester Van Gijzel heeft gisterenavond op het Stadhuis twintig nieuwe Eindhovense raadsleden beëdigd, waarvan 8 van de PvdA. Ook de politici die herkozen zijn, hebben opnieuw in de raadzaal de gelofte of eed afgelegd. De burgemeester Van Gijzel refereerde in zijn toespraak aan ervaringen van eerdere raadsleden die aangaven met andere ogen naar de stad te zijn gaan kijken. Tevens attendeerde Van Gijzel op het belang van de functie. Het zullen drukken tijden voor u worden. We proberen hier voor het thuisfront zoveel mogelijk rekening mee te houden maar het wil nog niet altijd lukken.

Naar aanleiding van de gemeenteraadsverkiezingen van 19 maart hebben afgelopen dinsdag 24 raadsleden afscheid genomen. Hun plaatsen worden opgevuld door een 20-tal nieuwe raadsleden en vier wethouders. Drie wethouders nemen voorlopig naast hun functie ook zitting in de gemeenteraad.

Van links naar rechts op de foto: Arnold Raaijmakers, Edith van Dijk, Yasin Torunoglu, Mieke Verhees, Hafid Bouteibi, Ward Overeem, Frank Depla, Ellen Schoumacher.

We wensen de nieuwe PvdA fractie heel veel succes!