Door Frank Depla op 13 november 2016

Lijn 55 , bewoners verrast, PvdA ook.

Meer dan 1000 handtekening zijn opgehaald als protest tegen het opheffen van lijn 55 in Tongelre.  Net als de bewoners uit Tongelre is de PvdA samen met Groen Links verbaasd  dat hun bus niet meer rijdt. Een bus die oa ouderen bracht van hun verzorgingshuis naar het winkelcentrum de Haagdijk. Om boodschappen te doen, de apotheek te bezoeken en andere mensen te ontmoeten. Of zoals een van de bewoners het zei: ” met het opheffen van deze buslijn pakt u onze vrijheid af en zelfstandigheid”.

Waarom is de PvdA  zo verbaasd? Deze zomer hebben we nog raadsvragen aan de wethouder gesteld. Ook over het mogelijk verdwijnen van Lijn 3 in Woensel. Dit laatste gaat niet door! En voor lijn 55 in Tongelre leek een goede oplossing bedacht : maatwerk, oa voor bewoners en bezoekers van verpleeghuis Dommelhoef. En ook met het antwoord van de wethouder dat het opheffen van deze lijn in overleg was gegaan met bewonersvertegenwoordiging stelde ons gerust. Dit laatste vinden we natuurlijk vreemd wanneer 1000 handtekeningen worden opgehaald.

Vorige week vrijdag is een petitie aangeboden aan de wethouder, Rik Thijs van Groen Links en Frank Depla van de PvdA waren hierbij. Juist om te laten zien dat wij de bewoners ondersteunen bij hun wens voor een goede oplossing.

De wethouder heeft toegezegd hieraan te gaan werken samen met de bewoners.

We houden blijven het volgen opdat ouderen weer hun boodschappen kunnen halen en op pad kunnen!

Frank Depla

Ik ben Frank Depla (1963). Geboren getogen in Stratum. Nu al weer enige tijd woonachtig in Gestel en geruime tijd actief geweest voor de PvdA Eindhoven als raadslid. Nu probeer ik waar kan mensen te ondersteunen vanuit mijn rol als coordinator van het Ombudsteam. Wat mij motiveert is onrechtvaardige situaties aanpakken.  Bijvoorbeeld bewoners die vastlopen

Meer over Frank Depla

Waar ben je naar op zoek?