Leraren verdienen een beter salaris!

Door Marjolein Senden op 12 april 2018

Vrijdag aanstaande staken de leraren basisonderwijs in Noord-Brabant en Limburg. De Brabantse leraren verzamelen zich in de ochtend op het Stadhuisplein in Eindhoven.

Als moeder van drie kinderen en onderwijskundige draag ik het onderwijs, en dan met name de leraar, een warm hart toe. Het is prachtig werk, maar ook ontzettend zwaar. Dat laatste wordt niet veroorzaakt door het lesgeven, maar wel door alle taken die daarbij komen kijken. Gelukkig is er een “werkdruk-akkoord” bereikt waarbij er afspraken zijn gemaakt om de werkdruk in het basisonderwijs te verlagen.

Maar we zijn er nog niet. Ook de salarissen moeten omhoog. Iedereen wil toch een goede leraar voor de klas? Dan wordt het hoog tijd dat de regering waardering voor de leraren in het basisonderwijs niet alleen in woorden uitspreekt, maar ook in geld.

Het lerarentekort in het basisonderwijs is een feit. Er moet meer geld beschikbaar komen om de instroom van nieuwe leraren te bevorderen en het zittend aantal leraren voor de sector te behouden.

En het geld dat er nu vanuit het rijk komt voor betere salarissen, moet ook worden ingezet worden voor dat doel. Dat is een taak van de schoolbesturen. En daarom is de PvdA Eindhoven aanwezig bij de staking om de leraren te steunen, door het uitdelen van 270 appeltjes voor de dorst.

(maar ook door raadsvragen te stellen aan het college!)

Zeker zijn- van een goede leraar voor de klas!

Marjolein Senden

Raadslid gemeente Eindhoven-PvdA

Namens de fractie van PvdA Eindhoven stelde ik samen met Arnold Raaijmakers de volgende raadsvragen. Via deze link te lezen: Ingekomen raadsvragen Salarissen leraren PO-instellingen (PvdA)

Waar ben je naar op zoek?