Oliebollen en complimenten in Lakerlopen

30 december 2017

Leuke wijk, dat Lakerlopen! Heel veel tevreden mensen. Fijn wonen. Lekker rustig. Dicht bij centrum, winkels en scholen.

Buurt BBQ en burenhulp, in sommige delen wel in sommige delen niet. Voor de mensen die het missen, hadden anderen een advies: gewoon komen en meedoen, groet je buurtgenoten op straat, maak een praatje, kom naar buiten, blijf volhouden dan krijg je vanzelf contact.

Naast alle positieve opmerkingen waren er verbeterpunten. De belangrijkste: Betere toegankelijkheid van zorgvoorzieningen en betere bekendheid van ‘regelclubs’ zoals WIJeindhoven voor zorgvragen, de buurtcoördinatoren voor ontwikkelingen en gedoe in de wijk, de app Buiten Beter voor meldingen in en over de openbare ruimte.

En in het verlengde daarvan praktische zaken  als betere rolstoeltoegankelijkheid bij evenementen, verminderen oneffenheden in trottoirs, behoud buurtontmoetingsruimte, aanpakken parkeerdruk auto’s en overlast door vele fietsen op de stoep.

Ook deelden we twee complimentenkaarten uit in de wijk. Eén voor een echtpaar dat regelmatig kindjes van de grond  raapt en pleisters plakt na teveel bravoure met fiets of skateboard op de “bultjes” in de Jan Steenstraat. En één voor de oliebollenbakker wiens kraam aan de Tongelresestraat vannacht (opzettelijk) door brand werd verwoest en die vanochtend in een geleend hok toch weer oliebollen en appelbeignets stond te bakken.

Maar wij van de PvdA kregen ook complimenten terug: over onze toegankelijkheid en zichtbaarheid, over hoe we ook deze ochtend het weer trotseerden en een praatje maakten in de wijk. Daar mogen wij trots op zijn.

Bedankt allemaal en een fijne jaarwisseling!

Ria Otten
PvdA Lid en initiatiefnemer VIP040 (Vrouwen in de PvdA 040)