PvdA 040 presenteert kandidaten voor gemeenteraadsverkiezingen

17 november 2017

Ervaring en vernieuwing

De kandidaatstellingscommissie (KSC) is verheugd om een lijst met kwalitatief sterke, betrokken en enthousiaste kandidaten voor de gemeenteraadsfractie 2018 van de PvdA Eindhoven te presenteren.

De onafhankelijke commissie stond onder voorzitterschap van Gaby van den Biggelaar, voormalig raadslid/fractievoorzitter en voormalig lid landelijk partijbestuur.

De KSC heeft zich laten leiden door de opdracht zoals die door de Algemene Ledenvergadering in de profielschetsen van raadslid en fractie is verwoord. Bij het samenstellen van deze lijst is gekeken naar de kwaliteiten van de individuele kandidaten, gecombineerd met de effectiviteit van een toekomstige fractie. De KSC heeft met deze lijst een balans gevonden tussen continuïteit en vernieuwing, spreiding van kwaliteiten en portefeuilles. Met deze lijst kan de PvdA een team in de raad brengen dat elkaar aanvult en versterkt.

Deze ontwerpkandidatenlijst wordt tijdens de Algemene Ledenvergadering van 21 december 2017 aan de Eindhovense PvdA-leden voorgelegd. De leden hebben het laatste woord. Overigens met uitzondering van de lijsttrekker Yasin Torunoglu; hij is al gekozen tot lijsttrekker.

1. Yasin Torunoglu
  2. Arnold Raaijmakers