Hallo Kruidenbuurt, hoe gaat het met jullie?

27 januari 2018

De straat op en de deuren langs. We doen het wekelijks, en daarom waren we vandaag op bezoek in de Kruidenbuurt. Een wijk waar de afgelopen vijftien jaar veel is veranderd, met veel nieuwbouw en een grote mix aan mensen die er wonen.

Veel bewoners die we spraken zijn erg tevreden over de wijk en hun woningen. Wel waren er enkele zaken die de aandacht verdienen, waarvan de beschikbaarheid aan parkeerplaatsen veel werd genoemd. Een wijk waar ook veel tweeverdieners wonen met meerdere auto’s per gezin komt de beschikbaarheid niet ten goede.

Andere problemen die vaak werden aangekaart is vuil op straat en hondenpoep. Het moge duidelijk zijn dat we als PvdA Eindhoven voorstander zijn van een schone openbare ruimte, en het is iets om samen rekening mee te houden. Een tip die werd gegeven door een buurtbewoner is het uitbreiden van hondenuitlaatvelden, aangezien deze veelal erg klein zijn of ontbreken. Wellicht dat dit politiek nog vervolg krijgt!

Mochten we je gemist hebben vandaag in de wijk, maar wil je toch nog iets kwijt? Laat het ons vooral weten!

Door Erik van der Werff, kandidaat raadslid.