Door Frank Depla op 24 april 2016

Geen voetbal meer op Woensel Noord?

Dat kan de PvdA zich niet voorstellen. Een prachtige accommodatie en geen voetbalwedstrijden meer voor meer dan 450 jeugdleden, terwijl op andere sportparken geen ruimte is om uit te breiden. En dat zou betekenen geen voetbal voor deze jeugd. Dat kan de PvdA zich niet voorstellen.
Toch is het niet eenvoudig om zomaar ‘ ja’ te zeggen tegen het huidige plan. Hoe kan een club zo in de financiële probleem komen en hoe wordt het in de toekomst voorkomen? En nu de  de samenwerking tussen Wodan en nieuw Woensel is afgeketst wordt het niet eenvoudiger op om zomaar ja te zeggen de plannen voor de redding van de club.
De PvdA fractie heeft dan ook direct na dit nieuws vragen gesteld aan het college. Is er een plan B?   http://eindhoven.notudoc.nl/cgi-bin/vragen.cgi/action=view/id=112078
Tenslotte was het reddingsplan zoals het was voorgelegd gebaseerd op deze samenwerking. Juist die samenwerking biedt meer soelaas dan weer een nieuw veld extra aanleggen op een sportpark terwijl op sportpark Noord voldoende ruimte is.

Het antwoord op onze vraag kwam direct dinsdagavond. De nieuwe tijdelijke  wethouder van sport gaat praten met de betrokken voetbalclubs om te bekijken of als nog tot samenwerking kan worden overgegaan. Daarbij is tevens van belang hoe dit soort problemen in de toekomst kunnen worden voorkomen. Kortom zijn de cijfers van de plannen goed onderbouwd en realistisch?

De PvdA ziet het maatschappelijk belang voor het kunnen blijven voetballen op sportpark noord. Meer dan 450 jeugdvoetballers zijn afhankelijk van dit sportpark.
Kortom de PvdA fractie is blij dat de wethouder nog een keer moeite gaat doen om te komen tot een goeie oplossing.
Frank Depla
Gemeenteraadslid voor de PvdA-Eindhoven
Tel: 06 20031574

www.eindhoven.pvda.nl