Door Ward Overeem op 7 februari 2016

Raad du Cirque Carnavalesque 2016

Vrijdag 29 januari streek de Raad du Cirque Carnavalesque neer in ons mooie Lampegat! En welteverstaan in de Raadszaal van het Stadhuis. Elk jaar een dag voor het Federatiebal, vindt de Carnavaleske Raadsvergadering plaats. Georganiseerd door leden van de Gemeenteraad en de Griffie. Het is ook het laatste officiële optreden van de zittende Stadsprins. Dit jaar was dat op vrijdag 29 januari 2016. Een erg vroeg begin van het carnaval.

Het thema van dit jaar was Cirque du Raad Carnavalesque, waar we op zoek zijn gegaan naar een nieuwe opperstalmeester van het circus, nu we weten dat onze Burgemeester in september vertrekt. De Raadszaal zelf is namelijk ook regelmatig het toneel van een politiek circus dus die was voor deze gelegenheid omgetoverd tot een heuse circustent, met muziek, politieke kletspraatjes en natuurlijk diverse acts afgewisseld met een gezellige polonaise! Met medewerking van diverse raadsleden van diverse fractie onder voorzitterschap van onze eigen Ellen Schoumacher. Het was een mooi uurtje met aansluitend het drukbezochte Gemintefist van Carnavals Vereniging de Dommelkanters. De avond was een supergezellige avond; en tevens een goede opmaat richting de carnaval. U kunt via deze link de carnavaleske raadsvergadering terugkijken.

Er deden vanzelfsprekend ook weer diverse raadsleden van de PvdA mee zoals:Ellen en Frank

Hetty de Headhunter – Mieke Verhees

Hetty

Burgemeester Frank Depla & Stokpaardje en voorzitter – Ellen Schoumacher

Ward zingend

Dompteur: Ward Overeem

Salaai en wij wensen de carnavalsvierders nog een heel gezellig carnaval toe. tot volgend jaar!

Ward Overeem

Mijn naam is Ward Overeem, lijst 1 plaats 8. Raadslid voor onze prachtige gemeente Eindhoven en kandidaat voor de gemeenteraadsverkiezingen van 21 maart 2018. Op dit moment ben ik werkzaam bij Metechnica BV als landelijk arbeidsmarktcoach en eigenaar van Bureau Re-Ward. Verder ben ik betrokken inwoner van Eindhoven en zet ik mij graag in voor

Meer over Ward Overeem