Oog voor de mens, maar zeker ook voor ‘de stenen’.

20 januari 2018

Het weer heeft ons (wederom) vandaag niet tegengehouden om een rondje in de wijk Limbeek/Mensfoort te maken!

Misschien was het ook wel het weer; veel deuren gingen open, maar nog veel meer deuren bleven dicht. Reacties over de wijk waren wisselend. De ene buurtbewoner had het goed naar zijn zin, waar de andere buurtbewoner kritische verbeterpunten uitte.

Succesvol in de wijk was in elk geval de samenwerking tussen buurtpreventie en politie, waarbij de Qat-blad verkoop goed is aangepakt. Anderzijds, zijn er nog veel verbeteringen door te voeren op het gebied van onderhoud van gebouwen en straten, overlast van rondzwervend huisvuil, hondenpoep, het ontbreken van buurtcontact, persoonlijke zorgkwesties en het algehele gevoel van veiligheid van de buurtbewoners.

Al met al een wijk waar aandacht voor nodig is: in “stenen” als oog voor de mens! En in elk geval een wijk die bij de PvdA onder de aandacht blijft.

Door: Marjolein Senden, ons kandidaat-raadslid voor de Gemeente