15 februari 2012

De week van Frank

Zaterdag 11 februari

Een bezoek aan de voetbalclub gestel. Een club waar veel gebeurd, naast voetbal worden ook initiatieven genomen vanuit de vereniging waarbij buurtbewoners nadrukkelijk aanhaken.
Bv, dreumes voetbal, super vrijwilliger Rita begeleid een groep op de voetbalclub kinderen rond de 2 jaar . Tevens wordt direct meegenomen goeie voeding en natuurlijk ontmoeting.

Kortom een voetbalclub in de wijk voor de wijk. Maar dat gaat dus niet vanzelf . Wie betaald de extra energiekosten, het extra onderhoud, werving van extra vrijwilligers etc. ? Zeker wanneer het accent van een sportvereniging -terecht- nog altijd ligt bij het er voor zorgen dat op zaterdag wordt gesport.

Helder is de uitspraak van de vz van de clkub, indien geen  combinatiefunctionaris , de smeerolie tussen de vereniging en andere maatschappelijke activiteiten, dan hadden  deze activiteiten minder kans van slagen gehad.

Verder spreken we over hetbverwerven van extra inkomsten, maar ook dat moet mogelijk worden gemaakt voor de verenigingen, zeker in een tijd dat tarieven omhoog gaan. Zeker een voetbalclub welke door lage contributies de drempel laag legt om toegaan sporten.

Tenslotte, een beetje dubbel, veel kinderen maken gebruik van hetbjeugdsportfonds.
Vervolgens mijn dochter coachen bij het zaalhockey en dan weer carnaval, het federatiebal, gezellig , altijd weer erg leuk om ‘ iedereen ‘ weer terug te zien na een jaar! Het dorpse van Eindhoven straalt er van af!

Zondag 12 februari

Uitslapen van federatiebal, weer een nieuwe Stadsprins, ja inderdaad een Stadsprins zoals ieder jaar, gefeliciteerd prins Geert den Twidde, maar waarom geen prinses? Een prachtige traditie, maar wel aan verandering toe. Een vrouw, ook in het lampegat, is ‘ mans’ genoeg om de polonaise te leiden.

Maandag 13 februari

Na overleg met de fractie maandagavond zal ik een opinie stuk insturen. (te lezen op vrijdag 17 februari in ED)over de belangrijke onbelangrijke onderwerp.

Dinsdag 14 februari

’s Ochtends bereiden we het debat voor “veilig stappen zonder klappen”. Veiligheid tijdens het stappen en ondermeer sluitingstijden worden met elkaar in verbinding gebracht, dus ontstaat hierover discussie, dezw discussie gaan we graag faciliteren!

Maar stappen is niet enkel veiligheid, het gaat natuurlijk ook om de sfeer op een stappersavond, overlast voor omwonende, de belangen van de ondernemers en inmiddels ook de gezondheid oftewel overmatig drank en drugsgebruik. Met name die combinatie maakt dat portiers meer en meer te maken krijgen met agressiviteit. Geen reden om zelf de handjes te laten wapperen, maar absoluut wel iets om ons in deze stad zorgen te maken en dus iets aan te doen.

’s Avonds een commissievergadering:

Nog een keer het voorstel omtrent de financiering van de rotonde aan de antoncoolenlaan en het “knuppelbruggetje” . Voor de raad zijn de prioriteiten helder, eerst de rotonde dan de brug. De brug is tenslotte exclusief voor de studenten van de sporthogeschool en de rotonde voor iedereen! Overigens ben ik wel inmiddels overtuigd dat de studenten deze verbinding nodig hebben om niet te veel tijd te verliezen tussen de lesuren.

Gespeculeerd wordt op een ‘ bouwoverschot” . Ik stel voor dat de wethouder bij de Fontys eens op de koffie kan gaan met de vraag of hun voordeel niet kan worden ingezet voor het bruggetje… Echt enthousiast reageert de wethouder niet…

Nogmaals, het wordt een prachtig project van veel meerwaarde voor de sportclubs, maar….. het heeft ons wel inmiddels veel extra geld gekost.