13 februari 2006

Van der Spek troeft Eindhoven af

Nico, Gaby en de BekerOud-wethouder Nico van der Spek heeft zaterdagavond de prijs voor het ‘beste PvdA-verkiezingsprogamma’ in de wacht gesleept. Hiermee bleven hij en zijn partijgenoten uit zijn nieuwe woonplaats Dordrecht nipt de Eindhovense inzending voor. De prijs werd aan Van der Spek uitgereikt door PvdA-voorzitter Michiel van Hulten tijdens de viering van het 60-jarig bestaan van de partij. Zowel voor Van der Spek als de Eindhovense lijsttrekker Gaby van den Biggelaar was het weerzien in de finale van de verkiezing onverwacht. Van den Biggelaar: “we hoorden pas net voor de uitreiking dat Dordrecht ook tot de genomineerden behoorden.”

Van den Biggelaar is niet teleurgesteld over de uiteindelijke uitslag: “Het is een hartstikke groot compliment voor iedereen die heeft meegewerkt aan het verkiezingsprogramma, om genomineerd te zijn voor zo’n prijs. Als je dan alleen Nico van der Spek voor je hoeft te dulden, heb je het prima gedaan. Bovendien is het programma niet gemaakt voor deze wedstrijd, maar voor Eindhoven en de Eindhovenaren.”

Van der Spek had geen probleem om het succes van zijn programma te verklaren. “Ik heb in Eindhoven zeven keer kunnen oefenen.”, aldus de oud-wethouder.