7 juni 2010

Stem daarom PvdA op 9 juni!

In dit artikel hebben we nog eens zeven goede redenen om op de PvdA te stemmen op een rijtje gezet. De PvdA wil op een eerlijke manier hervormen, niet roekeloos bezuinigen, eerlijk delen, de hypotheekrenteaftrek eerlijker maken, de zorg betaalbaar en toegankelijk houden, investeren in onderwijs en een land waarin iedereen meetelt. Klik op ‘lees verder’, daar lichten we deze redenen toe. Of bekijk de video waarin Job Cohen hierop ingaat.

Een sterker Nederland
De PvdA maakt Nederland sterker door op een verstandige manier te bezuinigen en door op een eerlijke manier te hervormen.

Niet roekeloos bezuinigen
De PvdA gaat niet roekeloos bezuinigen. Daardoor houden meer mensen hun baan: de komende vier jaar zorgen wij voor meer banen dan de andere grote partijen.

Eerlijk delen
De PvdA staat voor eerlijk delen. Wij verlagen de belastingen voor inkomens tot 55.000 euro. Zo gaat het tarief van 42% naar 39,8 procent. Zo houden we de koopkracht op peil. Banken en mensen met een belastbaar inkomen van meer dan 150.000 euro gaan meer belasting betalen. Dat vinden wij eerlijk.

Eerlijke hypotheekrenteaftrek
De hypotheekrenteaftrek blijft in stand, maar we gaan de regeling wel eerlijker maken. Als je minder dan 55.000 euro verdient, dan verandert er de komende 12 jaar helemaal niets. Maar aan de situatie waarbij iemand die nu een villa heeft meer aftrek krijgt dan waar een gezin in de bijstand van moet rondkomen, daar gaan we wat aan veranderen. Want daar was de hypotheekrenteaftrek nooit voor bedoeld.

Betaalbare en toegankelijk zorg
De PvdA wil de zorg betaalbaar houden en toegankelijk voor iedereen. Voor lage- en middeninkomens wordt de zorgpremie lager. Je hoeft bovendien niet zelf te betalen voor de huisarts. De huisarts moet voor iedereen toegankelijk blijven. Wij willen geen tweedeling in de zorg. Het moet gaan om je gezondheid, niet om de omvang van je portemonnee.

Investeringen in onderwijs
De PvdA is voor gelijke kansen. Daar investeren we flink in onderwijs, zo’n 2 miljard euro. Deze investering heeft het grootste positieve effect op het onderwijs van alle politieke partijen. Dat komt doordat we in het hele onderwijs investeren, in de kwaliteit van leraren en in de tijd die leraren en leerlingen samen aan onderwijs kunnen besteden. Zo krijgt iedereen de kans om het beste uit zichzelf te halen.

Geen tweedeling
De PvdA staat voor een land waarin iedereen meetelt. Wij willen geen tweedeling, geen onderscheid tussen winnaars en verliezers. Geen onderscheid tussen autochtonen en allochtonen. De PvdA wil een land waarin iedereen meedoet en waarin ieders talent tot uitdrukking kan komen. Dat is het land waarnaar de PvdA streeft. Iedereen in ons land moet meetellen.

Klik hier voor onze speciale verkiezingssite, met onder meer het verkiezingsprogramma en de kandidatenlijst. In de vijfde aflevering van het Job Cohen-journaal op jobcohen.nl gaat Cohen in op bovenstaande redenen.