30 juni 2010

Sociale media blijven groeien.

„ Social media beginnen echt door te breken”, vertelt Alphenaar. „Dat merk ik goed aan het groeiend aan­tal aanvragen die ik van allerlei or­ganisaties krijg. Zij willen weten wat er speelt en hoe zij social me­dia kunnen inzetten.”

Flink wat organisties in de regio zijn al actief op social media. De Eindhovense wethouders Mary Fiers en Joost Helms twitteren, muziekpodia de Effenaar en LA­KEI ook, en het Máxima Medisch Centrum is actief op Hyves.

Alphenaar: „ Als ik een loodgieter zoek, vraag ik via sociale media of iemand een goede kent en binnen een paar minuten krijg ik allerlei tips. Bedrijven willen natuurlijk weten hoe ze daarop in kunnen spelen en doordat steeds meer mensen sociale media gebruikenworden ze daar ook toe gedwon­gen. Ik merk het zelf ook: als ik op Twitter over slechte service klaag, word ik vaak sneller geholpen. Be­drijven zien in dat door social me­dia consumenten mondiger wor­den op internet. De tijd dat een be­drijf de ene klant een gunstiger voorstel kan doen dan de ander, zonder dat het bekend wordt, gaat door het internet en vooral social media langzaam voorbij.”

@MarkvanBergen en @PaulVereijken