5 november 2012

DBS en G teams

Door Arnold Raaijmakers, fractie PvdA Eindhoven.

Zaterdag 3 november, werden we, dat wil zeggen een deel van PvdA fractie (Frank Depla, Ertan Isik en ondergetekende), gastvrij ontvangen bij DBS in Meerhoven. Een contact dat is ontstaan in een spontaan gesprek met een (zaken)relatie die sinds begin 2012 voorzitter van DBS is.

G-teams.

Vanochtend werden we, dat wil zeggen een deel van PvdA fractie (Frank Depla, Ertan Isik en ondergetekende), gastvrij ontvangen bij DBS in Meerhoven. Een contact dat is ontstaan in een spontaan gesprek met een (zaken)relatie die sinds begin 2012 voorzitter van DBS is.

G-teams.
Het gesprek kwam al snel op de G-teams van DBS, oftewel de jongens en meisjes van DBS die, vanwege een handicap, niet direct in de regulaire teams mee kunnen draaien, maar wel verzot zijn op voetbal. En de enthousiaste ouders en begeleiders van deze teams die week in week uit klaar staan voor deze jongeren. En er veel voor over moeten hebben, immers het aantal G-teams in Brabant is nog beperkt en een uitwedstrijd betekende nog niet zo lang geleden zelfs een ritje naar Roosendaal (90 kilometer enkel reis). Voor mij was het de moeite waard, leuk en leerzaam, om deze ochtend, weliswaar in regen,  te genieten van deze enthousiaste sporters, ouders en begeleiders. Top! (By the way, waarom zijn er niet meer clubs met G-teams?)

Bestuur.
Verder gaf het jonge bestuur van DBS, een club met een 60-jarige historie, in een heldere presentatie aan hoe ze in korte tijd uit een diep financieel dal zijn geklommen. En nu een financieel gezonde vereniging runnen met bijna 1.000 leden, waarvan 70% jeugdleden. En de visie die ze als bestuur voor de club hebben. Denk hierbij aan de relatie met de gemeente en ander voetbalverenigingen, maar zeker ook de rol die ze spelen en in de toekomst ook nog willen spelen als spil in de nog jonge wijk Meerhoven. Ook had men een zeer heldere kijk op de verhoging van de sporttarieven die we als gemeente recentelijk hebben moeten doorvoeren. Mooi om te zien hoe vrijwilligers op realistische en zeer professionele wijze hun club runnen, zonder hun maatschappelijke en sociale rol uit het oog te verliezen. Sterker nog, misschien juist wel hun visie ontwikkelen vanuit deze sociale en maatschappelijk rol. Echt klasse. Kortom een leuke en nuttige ochtend. En het gaat zeker een vervolg krijgen. Bedankt DBS voor de ontvangst en veel succes!