23 november 2005

Concept-lijst: Een degelijke mix

Het grootste deel van de huidige PvdA-fractie keert na de verkiezingen terug in de Eindhovense gemeenteraad. Dat blijkt uit de concept-kandidatenlijst die door een commissie onder leiding van oud-gedeputeerde Lambert Verheijen is opgesteld. De eerste zeven plaatsen op die lijst worden ingenomen door leden van de huidige fractie. De adviescommissie, die verder bestaat uit oud-burgemeester Rein Welschen en de beoogd lijsttrekker van de PvdA in Den Bosch, Hermie van Ommeren, heeft een positief beeld van het functioneren van de huidige fractie. Door een groot deel van de fractie hoog op de conceptlijst te plaatsen, geeft de commissie aan veel belang te hechten aan continuïteit in het bestuur van de stad. Daarnaast heeft de commissie bewust gezocht naar vernieuwingen. Nieuwe gemotiveerde jonge mensen moeten, volgens de commissie, kansen krijgen. De hoogste nieuweling op de lijst is Marjon Vissers, voorzitter van het Bewonersplatform Stratum en voorlichter bij de provincie Noord-Brabant. De eerste vijftien kandidaten vormen volgens de commissie een goede mix tussen sterke kandidaten van verschillende achtergronden. Op 13 december buigt de ledenvergadering van de PvdA Eindhoven zich over het advies, en zal zij de definitieve lijstvolgorde vaststellen.

Concept-lijst

Waar ben je naar op zoek?