29 mei 2013

Coffeeshopbeleid: legaliseren, gedogen of verbieden?

17 november 2008
altDe PvdA-fractie EIndhoven organiseert een softdrugsdebat. Dit vindt plaats op donderdag 20 november, aanvang 20.00 uur in Grand-café Playerz op het Stratumseind. Dit publieksdebat over het Nederlandse softdrugsbeleid heeft als thema: Het Nederlandse softdrugsbeleid raakt aan z’n grenzen – hoe nu verder? Het CDA wil alle coffeeshops sluiten. Is dat de oplossing? Praat mee over de toekomst van het Nederlandse softdrugsbeleid tijdens het grote EIndhovense softdrugsdebat! Voor het panel zijn gevraagd: Freek Polak, psychiater en bestuurslid van de Stichting Drugsbeleid; Lea Bouwmeester, Tweede Kamerlid PvdA; Cisca Joldersma, Tweede Kamerlid CDA, Egbert Tellegen, socioloog en hoogleraar milieukunde aan de Universiteit Utrecht en auteur van het boek Het Utopisme van de Drugsbestrijding. De landelijke wiettop, georganiseerd door burgemeester Gerd Leers van Maastricht, is aanstaande. En ook in Eindhoven is dit onderwerp momenteel zeer actueel. Burgemeester Rob van Gijzel heeft ingezet op een regionale oplossing. Aan de vooravond hiervan wil de PvdA-gemeenteraadsfractie in gesprek met de inwoners van Eindhoven over het Nederlandse softdrugsbeleid. Bij dit debat komen vragen aan de orde als: waarom kozen we ook alweer voor gedogen?; wat zijn de voordelen en wat zijn de nadelen van dat gedoogbeleid?; welke overlast ervaren onze inwoners? en hoe kunnen we tot een breed gedragen drugsbeleid komen? De uitkomsten van het debat worden meegegeven aan burgemeester van Gijzel voor de landelijke wiettop en door de Eindhovense PvdA-fractie ingebracht in de toekomstige debatten het coffeeshopbeleid. U bent van harte uitgenodigd bij dit debat aanwezig te zijn en, natuurlijk, eraan deel te nemen.

Wanneer : donderdag 20 november 2008
Hoe laat : 20.30 uur (zaal open vanaf 20.00 uur)
Waar : Playerz, Stratumseind