4 maart 2009

Buurtcontract Kronehoef

De PvdA is erg enthousiast over deze werkwijze en hoopt dat deze ook op de langere termijn succesvol zal zijn. Gisteren was ik aanwezig bij de ondertekening van het Buurtcontract Kronehoef, de wijk waarin  PvdA-fractielid Jacques van der Meer bijzonder actief is, onder meer als lid van het leefbaarheidsteam. Jacques en Paul Maas (stadsdeelkantoorWoensel-zuid) benadrukten dat dit buurtcontract uniek is als je het vergelijkt met anderen. Het initiatief voor dit contract is, anders dan gebruikelijk, niet uitgegaan van de gemeente, maar ontstaan vanuit de bewonersorganisaties  zelf. Verder valt het grote aantal van maar liefst 28 deelnemende organisaties op. Aan de ene kant tekent dit de betrokkenheid van velen bij de wijk, anderzijds maakt het van dit contract “een groot avontuur”, zoals Paul Maas het uitdrukte, waarbij hij het als een uitdaging zag met overleg en samenwerking te komen tot de uitvoering van de visie op Kronehoef. Aan het enthousiasme van de deelnemers zal het, afgaande op deze middag, niet liggen. Wij wensen het Stadsdeelteam Woensel-zuid, alle deelnemers en natuurlijk ook “onze” Jacques veel succes!

Gaby van den Biggelaar