Door Ellen Schoumacher op 10 juni 2017

PvdA in de bres voor minima

Er is al veel gerealiseerd door de fractie als het gaat om een betere schuldhulpverlening, armoede bestrijding en (behoud van) goede armoede-regelingen. U kunt er van uit gaan dat als het gaat om armoedebestrijding de PvdA ‘er bovenop zit’.

Ook als het gaat om de gelden die onze PvdA staatssecretaris Klijnsma heeft vrijgemaakt voor kinderen in armoede, maken wij ons er hard voor bij de begroting dat dit geld aan kinderen in armoede besteed wordt!

Niet voor niks hebben we de kinder notitie geschreven en hebben we op 23 mei, met een Rondvraag in de Gemeenteraad, aan de kaak gesteld hoe het zit met de uitvoering van de verdeling van deze Klijnsma gelden. We vinden het erg jammer dat het nog niet geregeld is. Wij blijven ons inzetten de komende maanden dat dit geld goed terecht komt, daar waar het hoort: voor de armoedebestrijding zodat kinderen niet in armoede hoeven op te groeien.

Lees hier onze Rondvraag van 23 mei.

Ellen Schoumacher

Geboren in 1965 in Woensel, groeide ik op als jongste van zes in een traditioneel gezin. Mijn vader werkte bij de DAF en mijn moeder zorgde voor de kinderen. Ik woon met plezier in de Bloemenbuurt-Zuid in Stratum, heb een allerliefste vriend en ben een trotse oma. Door mijn eigen levenswandel weet ik hoe het is

Meer over Ellen Schoumacher