Wim Claasen

Door werkzaamheden als psycholoog, (leraren)opleider, onderzoeker en bestuurder goed thuis in (passend) onderwijs, jeugdzorg en omgaan met klachten & conflicten.

PGB rapport

door Wim Claasen op 29 juni 2016

Maandagavond 27 juni presenteerden de ombudsteams van regio Helmond-Eindhoven de ‘Opiniërende Verkenning rondom het Persoonsgebonden Budget’: Minder bureaucratie en meer maatwerk zijn de belangrijkste aanbevelingen uit het rapport. Onder andere Tweede Kamerlid Lutz Jacobi nam het rapport in ontvangst.

Resultaten verkenning PGB

door Wim Claasen op 10 juni 2016

Vanaf 1 januari 2015 zijn gemeenten verantwoordelijk voor drie grote taakgebieden in het sociale domein, ook het persoonsgebonden budget valt daaronder. Afgelopen maanden hebben de PvdA-ombudsteams in de regio Eindhoven-Helmond een gezamenlijke verkenning uitgevoerd om zicht te krijgen op hoe het nu in de praktijk gaat met de pgb’s. De verkenning richt zich op de

Jaarverslag ombudsteam Eindhoven 2015

door Wim Claasen op 9 februari 2016

Aantal en soort casussen We hadden in 2015 38 nieuwe casussen; daarnaast hadden we nog 6 casussen uit voorafgaande jaren in behandeling. In vergelijking met vorig jaar (24 casussen) is het aantal nieuwe casussen flink toegenomen.