1 september 2017

Yasin Torunoglu voorgedragen als lijsttrekker PvdA Eindhoven

Op 28 september 2018 wordt Yasin Torunoglu voorgedragen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen 2018 aan de Eindhovense leden van de PvdA.

Yasin is op dit moment werkzaam als wethouder van de gemeente Eindhoven. Hij heeft zijn kandidatuur vandaag via Facebook bekend gemaakt. Benieuwd naar de inhoud van zijn kandidatuur? Kijk dan hier en bekijk ook zijn filmpje.

De overige PvdA-kandidaten voor de verkiezingen worden eind december door de leden gekozen. Belangstellenden kunnen tot en met 18 september solliciteren. Interesse? Kijk dan hier.

Mary Fiers, voorzitter van het regionale afdelingsbestuur, geeft aan blij te zijn dat Yasin zich kandidaat heeft gesteld. Yasin was ook tijdens de vorige verkiezingen de lijstrekker van de PvdA. Onder zijn aanvoerderschap werd de PvdA, tegen de landelijke trend in, de grootste partij in Eindhoven. Volgens Fiers is Torunoglu “jong en enthousiast en kan hij politiek op een moderne en aansprekende manier inhoud te geven”. Gaby van de Biggelaar, voorzitter van de kandidaatstellingscommissie voegt daar aan toe dat “Yasin een goed voorbeeld is van waar de PvdA voor staat. “Waar je wieg stond, bepaalt niet je toekomst”.