Door Mary Fiers op 28 januari 2017

In gesprek met de bewoners van Limbeek

Zaterdag 28 januari waren onze vrijwilligers en raadsleden in de wijk Limbeek op pad. Gewoon deur aan deur gesprekken voeren over de eigen buurt. Wat gaat er goed en wat niet?
Simpele vragen met soms verrassende antwoorden. Al vier jaar lang een maandelijks ritueel voor de PvdA Eindhoven. Ook als er geen verkiezingen zijn.

Deze keer waren de buurtbewoners unaniem over wat er beter kan: dat is het parkeren. Veel mensen die in de binnenstad moeten zijn proberen het betaald parkeren te ontwijken en parkeren in de wijk Limbeek. Bovendien is de overlast groot als er iets te doen is in het PSV-stadion. Er is een poging door bewoners ondernomen om tot bepaald parkeren over te gaan, maar dat is mislukt. De reden die enkele buurtbewoners benoemen geeft aanleiding voor de fractie om er dieper in te duiken. Wordt vervolgd dus.

Over wat er goed gaat waren de bewoners ook eenduidig: volop complimenten voor de verbetering van de veiligheid de afgelopen periode. Onder andere vanwege het eigen buurtpreventieteam in de wijk. Die vrijwilligers verdienen een compliment volgens de bewoners. Daar zijn wij het van harte mee eens!

Mary Fiers

Met veel plezier woon ik in Eindhoven. Op mijn 17e ben ik hier gaan studeren en niet meer weggegaan. Eindhoven is de stad van de toekomst en nooit ‘af’. Er is letterlijk en figuurlijk ruimte om steeds weer nieuwe dingen te bedenken en te doen. Daar houd ik van! Samen de handen uit de mouwen.

Meer over Mary Fiers

Waar ben je naar op zoek?