Door op 2 december 2013

Yasin Torunoglu voert Eindhovense PvdA-lijst aan

De ledenvergadering van de Eindhovense PvdA heeft wethouder Yasin Torunoglu (31) unaniem gekozen als lijsttrekker voor de gemeenteraadsverkiezingen op 19 maart 2014. De geboren Eindhovenaar aanvaardde zijn benoeming strijdbaar: “Wij zijn er voor de mensen, niet voor de statistieken. Wij kennen de echte verhalen van de stad: de successen én de harde werkelijkheid. Voor beiden hebben wij een sterk programma, een goed verhaal.”

De tweede en derde plek op de lijst van de Eindhovense sociaal-democraten worden ingenomen door de huidige fractievoorzitter en vice-voorzitter  in de gemeenteraad: Mieke Verhees en Frank Depla.

Ellen Schoumacher is op de vierde plek de eerste nieuwkomer op de lijst. Schoumacher won de publieksprijs als ‘meest invloedrijke Eindhovenaar’ van stadsglossy Frits. Zij wordt gevolgd door Arnold Raaijmakers, die in 2011 raadslid van het jaar werd.

Torunoglu is in zijn nopjes met de lijst: “Het is een prachtige lijst met gemotiveerde mensen. Een mix tussen ervaring en nieuwe talenten met verschillende generaties en achtergronden. Ik kijk erg uit naar de samenwerking de komende jaren.”

Op plaats zes tot en met tien staan achtereenvolgens zittend raadslid Hafid Bouteibi, commissielid Ward Overeem, nieuwkomers Edith van Dijk en Sjoerd Slaaf en zittend raadslid Ab Oosting.

Wethouder Staf Depla is als lijstduwer achteraan de lijst gepositioneerd.

De volledige lijst, zoals die door de ledenvergadering is vastgesteld luidt:

1. Yasin Torunoglu
  2. Mieke Verhees